אודות מזרח מערב

מרכז מזרח מערב הינו המרכז המוביל והמקיף בארץ ללימודי רפואה סינית קלאסית.

רפואה סינית, הינה רפואה בת אלפי שנות חוכמה וניסיון, הרואה את האדם כחלק מהטבע ושואפת להביא אותו לידי איזון אנרגטי המאפשר בריאות. רפואה סינית כוללת בתוכה מספר ענפים חשובים: תרגולי נשימה ותרגולים אנרגטים (צ'י קונג), עיסויים סיניים, צמחי מרפא סינים והכנת מרקחות צמחים סיניות ואקופונקטורה (דיקור סיני).

לימודי רפואה סינית במרכז מזרח מערב כוללים את כל התחומים הללו בצורה מקיפה מעמיקה ויסודית ובנוסף נותנים לסטודנט כלים לתפיסה רחבה ועמוקה של רפואה סינית דרך לימוד ההיסטוריה הסינית, קריאת טקסטים רפואיים קלאסיים ולימודי קליגרפיה סינית (כתיבה סינית קלאסית).

על מנת שהסטודנטים יחוו ויתחברו להבנת רפואה סינית בצורה יסודית ומעשית, חלק אינטגרלי מהלימודים הוא הפרקטיקה המקצועית בקליניקה, בה מתקיימים טיפולים ברפואה סינית קלאסית במטופלים עם בעיות שונות, ובבית המרקחת בהכנת צמחים.

רפואה סינית קלאסית מחברת לתוכה פרקטיקה מקצועית וטיפולית יחד עם הבנה אנרגטית של העולם ופילוסופית חיים של הרמוניה וזרימה, לימודי רפואה סינית קלאסית במזרח מערב מכוונים את הסטודנט להתרקם כמטפל הוליסטי מלא, תומך , מקצועי ואיכותי. מרכז מזרח מערב הינו המרכז המוביל והמקיף בארץ ללימודי רפואה סינית קלאסית.

החלק המעשי בלימודי רפואה סינית במרכז מזרח מערב, הופך את המטפל הבוגר לבעל ניסיון, ביטחון וידע רב ועשיר ומאפשר לו לבנות קליניקה פעילה לטיפול ברפואה סינית ולפתוח בקריירה מספקת ומעשירה. רפואה סינית, היא עולם מלא , מסקרן, חכם וקסום. העוסקים ברפואה סינית עוסקים בעזרה ונתינה, קבלה וריפוי.

חזון וערכים

נתינה מתוך אמת

מרכז מזרח מערב רואה את ייעודו בהכשרת מטפלים, קלינאים וחוקרים העושים שימוש נכון בידע, פועלים מתוך אמונה שלמה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

אלה העקרונות העומדים לנגד עיננו, משמשים ככלי להיזון ובקרה בכל הנוגע ליושרת ההחלטות והמעשים של מרכז מזרח מערב:

  • לבסס את מעמדו של בית הספר כמוסד המוביל בתחומו, בישראל ובעולם, תוך הקפדה על אמות-המידה הגבוהות ביותר למצוינות. מחויבות זו באה לביטוי בכל ההיבטים, מבחירת צוות המורים ועד בחינת התכנים והעברת החומר הנלמד בכל זמן נתון.
  • להכיר בכך שרב-גוניות, העשרה וחדשנות מתמדת, לצד עשייה משותפת הנם מרכיבים חיוניים להמשך התפתחותו של כל אדם ושל בית הספר כולו, כמהות.
  • להבטיח אווירת לימודים טובה, תומכת ומכבדת, מעודדת נתינה כנה לכל אדם באשר הוא,בכל מקום ובכל עת.
  • לטפח, להוקיר, לתמוך ולכבד מתוך אמונה והתלהבות את התלמידים, הבוגרים וצוות בית הספר.
  • לתרום בצורה חיובית לקהילה מתוך דחף פנימי ורצון לנתינה אמיתית, גם ללא תמורה.
  • להכיר בעובדה שהצלחת העשייה בהווה חיונית להגשמה מלאה בעתיד.
  • להפוך את מזרח מערב למרכז מוביל, מקצועי ואחראי של יידע והשראה ברוח הרפואה הסינית הקלאסית ומסורתה.